העצמי כפרוייקט עיצוב

הפסיכואנליזה של זהויות בנות זמננו
קרלו שטרנגר>>

בספרו העצמי כפרויקט עיצוב צועד קרלו שטרנגר צעד נוסף, רב דמיון וחשיבות, במחקריו על תהליכי היצירה העצמית. בקולו הייחודי ובשילוב של חשיבה פסיכואנליטית עם תפישת עולם אקזיסטנציאלית הוא מגיע לאזורים ולאזורים ולסוגיות שטרם נחקרו עד כה. המחבר חותר להבנת השפעתם של השינויים התרבותיים מרחיקי הלכת שחלו בשני העשורים האחרונים על תהליך יצירת הזהות.

כדרכו, הוא עושה את מלאכת המחקר בחדר הטיפולים הפסיכואנליטיים. מטופליו – גברים ונשים בשנות העשרים וראשית שנות השלושים לחייהם – פורשים סיפורי חיים ייחודיים ומגוונים, ועם זאת, כל אחד ואחת מתמודדים עם הכוחות התרבותיים שעטפו אותם בימי ההתבגרות והבגרות המוקדמת. בני דור המכונה "דור האיקס" – מי שנולדו בין השנים 1960 ל-1980 פחות או יותר – חיים בעולם שהוא שונה מאוד מעולמם של אבותיהם ואמהותיהם בני דור ה"בייבי בום". הם נהנים מחירות בלא גבול, שגם אינה מוגבלת בתכתיבי עבר ומסורת, אך חירות זו לעתים מגבירה את חרדותיהם ומבלבלת עליהם את עולמם. אייקונים תרבותיים המגלמים הצלחה מסחררת, מטפחים לחצים קשים ושאיפה לחיים של התרגשות עזה ושגשוג מהיר.

קוראי ספרו הקודם אינדיבידואליות: הפרוייקט הבלתי-אפשרי ("ספרית אפקים", 1999) כבר התוודעו אל נוכחותו הטיפולית ההומנית של ד"ר קרלו שטרנגר. בהעצמי כפרוייקט עיצוב נאמן המחבר לגישה זו ומציע לקוראיו מפתחות להבנה מעמיקה של התפתחות הזהות בעולם בן ימינו.

קרא עוד  >
חסר

ספרים נוספים של הסופר/ת