היטלר - חלק ב'

נמסיס: 1945-1936
איאן קרשו>>

לאחר שהשלים היטלר את כיבושו של חבל הריין וסיפוחו לגרמניה היה למנהיגו הנערץ של העם הגרמני; בעולם כולו הצטייר כמנהיג דינאמי ומודרני, המוליך את ארצו השסועה מחורבן, הרס ומחלוקות פנימיות אל מעמד של מדינה שיש להתחשב ברצונותיה ובשאיפותיה. אך מעטים הבחינו במציאות הנוראה והקשה מבעד לתרועות הניצחון וההישגים. היטלר הנהיג בגרמניה דיקטטורה של רשע ואימה, שלא נודע כמותה בתולדות האנושות. 

היטלר, נמסיס: 1936 - 1945, הוא חלקה השני של הביוגרפיה המרשימה בעוצמתה ובתובנותיה שכתב ההיסטוריון הבריטי הנודע, סר איאן קרשו. כמו בחלקו הראשון של מפעל אדירים זה - היטלר, היבריס: 1889 - 1936 - גם בנמסיס נעזר הביוגרף במצבור מרשים של עדויות ומסמכים, כדי להעמיד תמונה מקפת ומגוונת של גרמניה בהנהגתה של המפלגה הנאציונל- סוציאליסטית ושל מנהיגה שהכל רצו "לכוון לדעתו" ולהוציא אל הפועל את משאלותיו, גם הנוראיות והאכזריות שבהן.
הישגו הגדול של איאן קרשו בכרך זה הוא ביכולתו לתאר בבהירות שאין כמותה את התהליכים הדינאמיים הסותרים שהוליכו את גרמניה השלווה והמנצחת כביכול בשנת 1937 אל המשטר הרצחני של שנות הארבעים וימי מלחמת העולם השנייה. כשהוא מעמיד את היטלר והכרעותיו במוקדו של תהליך זה, מצביע המחבר על הצמתים המרתקים שעמדו בדרכה של גרמניה ועל הכרעותיו של היטלר בכל שלב ושלב שהוליכו את משטרו וארצו אל האסון והאבדון. הכרעתו של היטלר לצאת למלחמת השמד נוראה המזרח יצרה עולם מושגים ומוסר חדשים ואכזריים. מכאן ועד השפלת האויב והצגתו כטפיל ועד ל"פתרון הסופי" היתה הדרך סלולה.

 לצערנו נפלה טעות בהדפסת המהדורה האחרונה של הספר
וחסרים בו ארבעה עמודים ממפתח השמות.
לנוחותכם צירפנו אותם - כאן.

קרא עוד  >
124.00    מחיר מקורי לפני הנחה
פסח בעם עובד 🌼 ספר שני ב־70% הנחה
או ספר אחד ב־30% הנחה

*מחיר הספר לאחר ההנחה יוצג בעגלת הקניות

ספרים נוספים של הסופר/ת